Veelgestelde vragen over retourneren en het retourportaal
Vragen over retourneren:
Vragen over het retourportaal:
- Hoe kan ik aanmelden in het retourportaal?
- Waarom ontvang ik geen retourlabel na aanmelding in het retourportaal?
Hoe werkt retourneren?
Als je niet helemaal tevreden bent met je aankoop, kun je deze uiteraard retourneren. Wat de voorwaarden hierbij zijn en de verschillende manieren waarop je kunt retourneren lees je op onze retourpagina. Klik hier om naar onze retourpagina te gaan.
Terug naar alle veelgestelde vragen.
Hoe werkt retourneren in combinatie met Riverty?
Heb je bij het plaatsen van je bestelling gekozen voor de betaalmethode Riverty en wil je wat retourneren? Volg dan de instructies zoals aangegeven op onze retourpagina. Laat óók Riverty, via de Riverty app of My Riverty, weten dat er iets van je bestelling retour komt zodat de betalingstermijn wordt verlengd en je niet voortijdig betalingsherinneringen van hen krijgt. Zodra wij je retour administratief hebben verwerkt ontvang je hiervan bericht van ons, het nieuwe en definitieve factuurbedrag is dan ook bij Riverty bekend. Om deze reden adviseren we dan ook om Riverty pas te betalen nadat je van ons bericht hebt gekregen dat je retour is verwerkt.
Terug naar alle veelgestelde vragen.
Hoe kan ik aanmelden in het retourportaal?
Je kunt via het retourportaal je retour melden én een DHL-retourlabel aanmaken binnen de zichttermijn van 14 dagen die ingaat vanaf de dag van ontvangst van je bestelling. Hierbij kun je kiezen tussen de ontvangst van een QR-code (die je op je smartphone laat zien bij het DHL-punt) óf een retourlabel dat je zelf uitprint en over het heenzendlabel plakt. De op deze manier aangemaakte QR-code of label werkt uitsluitend bij de DHL Parcelshop die in het retourportaal is geselecteerd. Retourneren via ons retourportaal is gratis als je voor tenminste € 39,99 aan items behoudt.
Volg deze stappen in het retourportaal:
- Vul in het eerste veld de postcode van je eigen (aflever)adres in. In het tweede veld vul je je 6-cijferige bestelnummer in, deze staat dikgedrukt op de papieren kopie-factuur. De button "Start" licht op, druk daar op.
- Nu worden de door je bestelde items getoond. Geef aan welke items retour komen en geef per item de retourreden op.
- In het scherm "Hoe zou je willen retourneren?" kun je kiezen uit "Bij een afleverpunt Geen printer nodig" óf "Bij een afleverpunt Thuis printen". Afhankelijk van je keuze ontvang je vervolgens een e-mail in één van de 2 volgende vormen:
- een QR-code deze laat je op je smartphone scannen bij het door jou gekozen DHL-punt), óf
- een retourlabel om zelf te printen en op de retourverpakking te bevestigen.
Selecteer daarna in in het vak van de methode die jouw voorkeur heeft de DHL Parcelshop waar jij je retourzending wilt afgeven. De keuze is belangrijk want uitsluitend bij de gekozen DHL Parcelshop kun jij je pakket afgeven. Let op: als je kiest voor een QR-code kies dan voor een DHL-punt dat is bemand en niet voor een pakketautomaat, er moet namelijk een medewerker aanwezig zijn om de QR-code te scannen én een verzendlabel te printen.
- Controleer je gegevens en vul rechtsboven je 06-nummer in zodat jij je retourpakket kunt volgen. Als alles correct is bevestig je met de knop rechtsonder.
- Per e-mail ontvang je de QR-code of het retourlabel als Pdf-bijlage. Mogelijk komt deze e-mail terecht in je mapje met ongewenste e-mail, reclame of spam. Daarom bevelen we aan om op de laatste pagina van het retourportaal te klikken op de knop "Download label", je beschikt dan direct over je label.
- Afhankelijk van je eerdere keuze plaats je het volgende op de verzendverpakking:
- bij QR-code: schrijf de verkregen losse code op de verzendverpakking
- bij geprint retourlabel: plak deze op de verzendverpakking, over het heenzendlabel.
LET OP: vergeet niet je papieren kopie-factuur in je retourpakket te doen.Naar retourportaal (opent nieuw tabblad).
Waarom ontvang ik geen retourlabel na aanmelding in het retourportaal?
Het retourlabel kan direct in het retourportaal worden gedownload maar wordt ook per e-mail naar je gezonden. Omdat deze e-mail een pdf-document als bijlage heeft, is het mogelijk dat deze is geblokkeerd door je internetprovider óf in een mapje met ongewenste e-mail, spam of reclame terechtkomt. Vind je de e-mail met retourlabel niet terug, dan kun je via ons retourportaal een nieuw retourlabel aanmaken. Druk in dat geval in de laatste stap van het retourportaal op de knop "download retourlabel", je bent dan niet afhankelijk van de bezorging van de e-mail. Het retourlabel vind je dan terug in je mapje met gedownloade documenten.